RAPORT DE EVALUARE  A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 544/2001 ÎN ANUL 2025

             JUDETUL BIHOR

PRIMARIA MUNICIPIULUI BEIUŞ

Nr.   2100       data    25.02.2025             

                                                                                                                                                            APROBAT

                                                                                                                                                              PRIMAR

                                                                                                                                                               Ec. POPA GABRIEL CATALIN

 RAPORT DE EVALUARE A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 544/2001 ÎN ANUL 2025

 Subsemnatul Palcut Dorina, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001  prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informații de interes public, prin care apreciez că activitatea specifică a instituției a fost:

  • Foarte bună

X    Bună

  • Satisfăcătoare
  • Nesatisfăcătoare

Îmi întemeiez aceste observații pe următoarele considerente și rezultate privind anul 2024

  1. Resurse și proces
  2. Cum apreciați resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public?

o   Suficiente

x   Insuficiente

  1. Apreciați că resursele material disponibile pentru activitatea de furnizarea informațiilor de interes public sunt:

x     Suficiente

o    Insuficiente

  1. Cum apreciați colaborarea cu direcțiile de specialitate din cadrul instituției dumneavoastră în furnizarea accesului la informații de interes public:
  • Foarte bună

o    Bună

x    Satisfăcătoare

  • Nesatisfăcătoare
  1. Rezultate
  2. Informații publicate din oficiu
  3. Instituția dumneavoastră a afișat informațiile / documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001?

X    Pe pagina de internet

X    La sediul instituției

  • În presă
  • În Monitorul Oficial

X    În altă modalitate: publicaţie proprie

  1. Apreciați că afișarea informațiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesați?

X   Da

  • Nu
  1. Care sunt soluțiile pentru creșterea vizibilității informațiilor publicate, pe care instituția dumnevoastră le-au aplicat?

Pe pagina de web a autorităţii www.municipiulbeius.ro,informaţiile publicate sunt  accesibile şi actualizate.

Informaţiile stocate electronic create în cadrul activităţii publice proprii , sunt disponibile în întregime prin descărcarea lor de

pe internet.

  1. A publicat instituția dumnevoastră seturi de date suplimentare din oficiu, față de cele minimale prevăzute de lege?

x Da

Acestea fiind  expuse la panoul de afişare şi pe pagina de web a instituţiei: Regulamentele de ordine interioară ,Codul de

conduită , procesele verbale ale şedinţelor de Consiliu Local, lista privind documentele de interes public,  rapoarte privind

accesul la informaţiile de interes public , privind transparenţa decizională , declaraţii de avere, lista consilieri  locali,comisii de

specialitate, hotărîrile adoptate de Consiliul  local, anunţurile posturilor scoase la concurs, anunţuri privind consultare proiect

acte normative.

  • Nu
  1. Sunt informațiile publicate într-un format deschis?
  • Da

X   Nu

  1. Care sunt măsurile interne pe care intenționați să le aplicați pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?

-elaborarea şi asigurarea implementării unor proceduri de identificare , analiză, publicare şi gestionare a datelor deschise la

nivelul Primăriei municipiului Beiuş;

– stabilirea structurilor şi persoanelor responsabile pentru publicarea datelor deschise din cadrul instituţiei;

– utilizarea unor formate  recomandate pentru datele deschise ce vor fi publicate.

  1. Informații furnizate la cerere

 

1. Numărul total de solicitări de informații de interes public În funcție de solicitant După modalitatea de adresare
de la persoane fizice de la persoane juridice pe suport de hârtie pe suport electronic verbal
105 93 12 0 22 83

 

Departajare pe domenii de interes
a. Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli  etc)                   4
b.  Atribuții instituții publice                   1
c.  Acte normative, reglementări                   2
d.  Activitatea liderilor instituţiei                                                                                                                                            1
e.  Investitii             1

f. Altele:patrimoniu,parcări,mediu, date ONG,asezaminte culturale,date salariati, cursuri de formare profesională etc.

 

 

 

          96

 

2. Număr total de solicitări soluționate favorabil Termen de răspuns Modul de comunicare Departajate pe domenii de interes
Redirecționate către alte instituții în 5 zile Soluționate favorabil în termen de 10 zile Soluționate favorabil în termen de 30 zile Solicitări pentru care termenul a fost depășit Comunicare electronică Comunicare în format hârtie Comunicare verbală Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli  etc) Investitii Acte normative, reglementări Activitatea liderilor instituţiei Servicii comunitare

Altele

(se precizează care)

 

105       1     104       –        –  22      –  83      4       1  2  1   1 96

 

 

  1. Menționați principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:

3.1. Structura care gestionează informaţiile si documentele solicitate nu a furnizat raspunsul in termenul legal.

3.2. ___________________________

3.3. ___________________________

  1. Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?

            4.1.S-a realizat o noua notificare a structurii.       4.2. ________________________

 

5. Număr total de solicitări respinse Motivul respingerii Departajate pe domenii de interes
Exceptate, conform legii Informații inexistente Alte motive (cu precizarea acestora) Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli  etc) Modul de îndeplinire a atribuţiilor institutiei publice Acte normative, reglementări Activitatea liderilor instituţiei Informaţii privind modul de aplicare a Legii  nr. 544

Altele

(se precizează care)

 

 

5.1 Informațiile solicitate nefurnizate pentru motivul exeptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informațiilor solicitate):Nu sunt___________________________________________________________

 

  1. Reclamații administrative și plângeri în instanță
6.1. Numărul de reclamaţii administrative la adresa instituţiei publice în baza Legii nr.544/2001 6.2. Numărul de plângeri în instanţă la adresa instituţiei în baza Legii nr.544/2001
Soluționate favorabil Respinse În curs de soluționare Total Soluționate favorabil Respinse În curs de soluționare Total

 

  1. Managementul procesului de comunicare a informațiilor de interes public

 

7.1. Costuri
Costuri totale de funcționare ale compartimentului Sume încasate din serviciul de copiere Contravaloarea serviciului de copiere (lei/pagină) Care este documentul care stă la baza stabilirii contravalorii serviciului de copiere?
Sunt incluse în bugetul intituţiei, fiind inregistrate distinct Nu se percepe taxa              –                      –

 

7.2. Creșterea eficienței accesului la informații de interes public

  1. Instituția dumnevoastră deține un punct de informare / bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public ?
  • Da

X   Nu

  1. Enumerați punctele pe care le considerați necesar a fi îmbunătățite la nivelul instituției dumnevoastră pentru creșterea eficienței procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:

O mai bune colaborare între compartimentele de specialitate, elaborarea unei proceduri de comunicare şi punere la dispoziţie a informaţiilor de interes public de către compartimentele funcţionale din primărie.

  1. Enumerați măsurile luate pentru îmbunătățirea procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:

Publicarea pe site-ul instituţiei a unui număr mai mare de informaţii din oficiu.