JUDETUL BIHOR
PRIMARIA MUNICIPIULUI BEIUŞ
Nr. 2100 data 25.02.2025
APROBAT
PRIMAR
Ec. POPA GABRIEL CATALIN
RAPORT DE EVALUARE A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 544/2001 ÎN ANUL 2025
Subsemnatul Palcut Dorina, responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001 prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informații de interes public, prin care apreciez că activitatea specifică a instituției a fost:
- Foarte bună
X Bună
- Satisfăcătoare
- Nesatisfăcătoare
Îmi întemeiez aceste observații pe următoarele considerente și rezultate privind anul 2024
- Resurse și proces
- Cum apreciați resursele umane disponibile pentru activitatea de furnizare a informațiilor de interes public?
o Suficiente
x Insuficiente
- Apreciați că resursele material disponibile pentru activitatea de furnizarea informațiilor de interes public sunt:
x Suficiente
o Insuficiente
- Cum apreciați colaborarea cu direcțiile de specialitate din cadrul instituției dumneavoastră în furnizarea accesului la informații de interes public:
- Foarte bună
o Bună
x Satisfăcătoare
- Nesatisfăcătoare
- Rezultate
- Informații publicate din oficiu
- Instituția dumneavoastră a afișat informațiile / documentele comunicate din oficiu, conform art. 5 din Legea nr. 544/2001?
X Pe pagina de internet
X La sediul instituției
- În presă
- În Monitorul Oficial
X În altă modalitate: publicaţie proprie
- Apreciați că afișarea informațiilor a fost suficient de vizibilă pentru cei interesați?
X Da
- Nu
- Care sunt soluțiile pentru creșterea vizibilității informațiilor publicate, pe care instituția dumnevoastră le-au aplicat?
Pe pagina de web a autorităţii www.municipiulbeius.ro,informaţiile publicate sunt accesibile şi actualizate.
Informaţiile stocate electronic create în cadrul activităţii publice proprii , sunt disponibile în întregime prin descărcarea lor de
pe internet.
- A publicat instituția dumnevoastră seturi de date suplimentare din oficiu, față de cele minimale prevăzute de lege?
x Da
Acestea fiind expuse la panoul de afişare şi pe pagina de web a instituţiei: Regulamentele de ordine interioară ,Codul de
conduită , procesele verbale ale şedinţelor de Consiliu Local, lista privind documentele de interes public, rapoarte privind
accesul la informaţiile de interes public , privind transparenţa decizională , declaraţii de avere, lista consilieri locali,comisii de
specialitate, hotărîrile adoptate de Consiliul local, anunţurile posturilor scoase la concurs, anunţuri privind consultare proiect
acte normative.
- Nu
- Sunt informațiile publicate într-un format deschis?
- Da
X Nu
- Care sunt măsurile interne pe care intenționați să le aplicați pentru publicarea unui număr cât mai mare de seturi de date în format deschis?
-elaborarea şi asigurarea implementării unor proceduri de identificare , analiză, publicare şi gestionare a datelor deschise la
nivelul Primăriei municipiului Beiuş;
– stabilirea structurilor şi persoanelor responsabile pentru publicarea datelor deschise din cadrul instituţiei;
– utilizarea unor formate recomandate pentru datele deschise ce vor fi publicate.
- Informații furnizate la cerere
1. Numărul total de solicitări de informații de interes public | În funcție de solicitant | După modalitatea de adresare | |||
de la persoane fizice | de la persoane juridice | pe suport de hârtie | pe suport electronic | verbal | |
105 | 93 | 12 | 0 | 22 | 83 |
Departajare pe domenii de interes | |
a. Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc) | 4 |
b. Atribuții instituții publice | 1 |
c. Acte normative, reglementări | 2 |
d. Activitatea liderilor instituţiei 1 | |
e. Investitii | 1 |
f. Altele:patrimoniu,parcări,mediu, date ONG,asezaminte culturale,date salariati, cursuri de formare profesională etc.
|
96 |
2. Număr total de solicitări soluționate favorabil | Termen de răspuns | Modul de comunicare | Departajate pe domenii de interes | ||||||||||
Redirecționate către alte instituții în 5 zile | Soluționate favorabil în termen de 10 zile | Soluționate favorabil în termen de 30 zile | Solicitări pentru care termenul a fost depășit | Comunicare electronică | Comunicare în format hârtie | Comunicare verbală | Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc) | Investitii | Acte normative, reglementări | Activitatea liderilor instituţiei | Servicii comunitare |
Altele (se precizează care)
|
|
105 | 1 | 104 | – | – | 22 | – | 83 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 96 |
- Menționați principalele cauze pentru care anumite răspunsuri nu au fost transmise în termenul legal:
3.1. Structura care gestionează informaţiile si documentele solicitate nu a furnizat raspunsul in termenul legal.
3.2. ___________________________
3.3. ___________________________
- Ce măsuri au fost luate pentru ca această problemă să fie rezolvată?
4.1.S-a realizat o noua notificare a structurii. 4.2. ________________________
5. Număr total de solicitări respinse | Motivul respingerii | Departajate pe domenii de interes | |||||||
Exceptate, conform legii | Informații inexistente | Alte motive (cu precizarea acestora) | Utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli etc) | Modul de îndeplinire a atribuţiilor institutiei publice | Acte normative, reglementări | Activitatea liderilor instituţiei | Informaţii privind modul de aplicare a Legii nr. 544 |
Altele (se precizează care)
|
|
– | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
5.1 Informațiile solicitate nefurnizate pentru motivul exeptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informațiilor solicitate):Nu sunt___________________________________________________________
- Reclamații administrative și plângeri în instanță
6.1. Numărul de reclamaţii administrative la adresa instituţiei publice în baza Legii nr.544/2001 | 6.2. Numărul de plângeri în instanţă la adresa instituţiei în baza Legii nr.544/2001 | ||||||
Soluționate favorabil | Respinse | În curs de soluționare | Total | Soluționate favorabil | Respinse | În curs de soluționare | Total |
– | – | – | – | – | – | – | – |
- Managementul procesului de comunicare a informațiilor de interes public
7.1. Costuri | |||
Costuri totale de funcționare ale compartimentului | Sume încasate din serviciul de copiere | Contravaloarea serviciului de copiere (lei/pagină) | Care este documentul care stă la baza stabilirii contravalorii serviciului de copiere? |
Sunt incluse în bugetul intituţiei, fiind inregistrate distinct | Nu se percepe taxa | – | – |
7.2. Creșterea eficienței accesului la informații de interes public
- Instituția dumnevoastră deține un punct de informare / bibliotecă virtuală în care sunt publicate seturi de date de interes public ?
- Da
X Nu
- Enumerați punctele pe care le considerați necesar a fi îmbunătățite la nivelul instituției dumnevoastră pentru creșterea eficienței procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:
O mai bune colaborare între compartimentele de specialitate, elaborarea unei proceduri de comunicare şi punere la dispoziţie a informaţiilor de interes public de către compartimentele funcţionale din primărie.
- Enumerați măsurile luate pentru îmbunătățirea procesului de asigurare a accesului la informații de interes public:
Publicarea pe site-ul instituţiei a unui număr mai mare de informaţii din oficiu.