Concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă ,cu durată normală a timpului de muncă, din cadrul Poliției Locale

A N U N Ţ
concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă ,cu
durată normală a timpului de muncă, din cadrul Poliției Locale

Funcția publică de conducere vacantă:
 Șef Birou – Ordinea și Liniștea Publică, Paza Bunurilor, Circulația pe Drumurile
Publice și Evidența Persoanelor –Poliția Locală -funcție publică cu durată normală a
timpului de muncă, 8 ore/zi, 40 ore/săptămână
Probele concursului :
-Selecția dosarelor: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de
depunere a dosarelor
-Proba scrisă: 13.09.2022, ora 10 00
-Interviul: într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs se depun,în perioada : 21.07.2022-09.08.2022, inclusiv, la
sediul Primăriei municipiului Beiuș – Compartiment Resurse umane,Salarizare, et. I.
Locul de desfăşurare a concursului: sediul Primăriei municipiului Beiuș
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,40 ore/săptămână
Data afișării anunțului : 21.07.2022,ora 8

Condiţii de participare:
Condiţiile generale de participare la concurs  sunt cele prevăzute de art.465 și art.483 alin.2
lit.a din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul Administrativ:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea
stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de
familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor
specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea
funcţiei publice;
g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau
contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea
justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o
incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit
reabilitarea, amnistia post – condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori
activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în
condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă
pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de
legislaţia specifică.
Condiții specifice :
-să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
-să aibă minim 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru
ocuparea funcţiei publice de conducere
-să fie absolvenți de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau
echivalentă
-să fie absolvenți cu diploma ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei
publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu
diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr.
1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
-să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii;
-apt psihologic pentru permis ,,port arma,, sau permis port arma
-permis de conducere categoria B
Condiţiile de desfăşurare a concursului:
– proba scrisă: 13.09.2022, ora 10 00 – sediul Primăriei municipiului Beiuș
Bibliografie/Tematica
Bibliografie obligatorie:
1.O.U.G. nr. 57/2019 -privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
2.Constituția României, republicată;

3.O.G. nr. 137/2000- privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,
republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4.Legea nr. 202/2002 -privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Bibliografie specifică:
5.Legea nr. 155/2010, poliţiei locale, republicată;
6.H.G. nr. 1332/2010, privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a
poliţiei locale;
7.O.G. nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările
ulterioare;
8.Legea nr. 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire
socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată;
9.O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată;
10.H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002
privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare;
11.LEGE nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu
caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării,
urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative
şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date.
Tematica:
1.O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
 Partea a VI-a: Titlul I – Dispoziții generale
Titlul II – Statutul funcționarilor publici
 Partea a VII-a – Răspunderea administrativă
2.Constituția României, republicată – integral.
3.O.G. nr. 137/2000, privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,
republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral.

4.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare – integral.
5.Legea nr. 155/2010 poliţiei locale, republicată – integral.
6.H.G. nr. 1332/2010, privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a
poliţiei locale – integral.
7.O.G. nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările
ulterioare – integral.
8.Legea nr. 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire
socială, a ordinii şi liniştii publice, republicată – integral.
9.O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată
 Cap. IV – Semnalizarea rutieră
 Cap. V – Reguli de circulație
• Secțiunea 2 – Reguli pentru circulația vehiculelor, subsecțiunea 10 – oprirea, staționarea
și parcarea.
• Secțiunea 3 – Reguli pentru alți participanți la trafic.
 Cap. VII – Răspunderea contravențională – art. 95 – art. 99.
10.H.G. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002
privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare;
 Cap. V – Reguli de circulație.
• Secțiunea 3 – Reguli pentru circulația vehiculelor, subsecțiunea 8 – oprirea, staționarea
și parcarea.
• Secțiunea 4 – Reguli pentru alți participanți la trafic, subsecțiunea 1, 3 și 4.
 Cap. VII – Sancțiuni contravenționale și măsuri tehnico – administrative.
• Secțiunea 2 – Măsuri tehnico-administrative – subsecțiunea 4 – ridicarea vehiculelor.
• Secțiunea 3 – Sancțiuni contravenționale complementare, subsecțiunea 1 – aplicarea
punctelor de penalizare.
11.LEGE nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu
caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării,

urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative
şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date – integral.
Bibliografia are in vedere actele normative cu toate modificarile si completarile aduse
ulterior publicarii lor.
Atribuţiile postului – conform anexei atașate prezentului anunţ

Pentru concursul de promovare organizat pentru funcţia publică de conducere, dosarul va
cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr.
611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor
publici, modificată :
 formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 3 la H.G. nr. 611/2008, actualizată,
conform formularului atașat anunțului de concurs;
 curriculum vitae, modelul comun european;
 copia actului de identitate;
 copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea
unor specializări şi perfecţionări;
 copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în
specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care
diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de
studii unive rsitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din
Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 , cu modificările şi completările ulterioare;

 copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată,
care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea
postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
 copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6
luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
 cazierul judiciar;
 cazier administrativ;

 declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din
formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al
Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de
documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul
comisiei de concurs,
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz,
candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la

concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are
obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul
desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea
neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la
înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică
competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la
nivel instituţional.
Bibliografia are in vedere actele normative cu toate modificarile si completarile
aduse ulterior publicarii lor.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:
Adesa de corespondenă: Primăria municipiului Beiuș, Piata Samuil Vulcan nr.14-16
tel. 0259321935 ,fax.0259321273
email: primaria.beius@cjbihor.ro

Persoane de contact:
1. Daniela CODREAN – Consilier Compartiment Resurse Umane,Salarizare
2. Elena VESA – Consilier Compartiment Resurse Umane,Salarizare