A N U N Ţ – concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacantă ,cu durată normală a timpului de muncă, din cadrul compartimentului protecție civilă -Direcția amenajarea teritoriului și urbanism

Nr. 8121 din 22.07.2024                                        Data publicării anunțului: 22.07.2024

                                                

                                               A N U N Ţ

         Primăria municipiului Beiuș,județul Bihor, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7)/XI/XII din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

Funcția publică :

 Inspector protecție civilă clasa I grad superior compartiment protecție civilă-Serviciu investiții -Direcția amenajarea teritoriului și urbanismfuncție publică cu durată normală a timpului de muncă, 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

Probele concursului :

-Proba scrisă: 09.09.2024 , ora 1000–  sediul Primăriei municipiului Beiuș, strada Samuil Vulcan nr.14

-Interviul: Data și ora interviului se vor afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise (interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise)

 Dosarele de înscriere la concurs se depun,în perioada : 22.07.2024-12.08.2024 , inclusiv, la sediul Primăriei municipiului Beiuș – strada Samuil Vulcan nr.14, Compartiment Resurse umane,salarizare, et. I,interval orar 8-15

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor.

Perioada de soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

 Locul de desfăşurare a  concursului: sediul Primăriei municipiului Beiuș, strada Samuil Vulcan nr.14

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi,40 ore/săptămână

 Condiţii de participare: 

 Condiţiile generale de participare la concurs  sunt cele prevăzute de 465 din Ordonanța de urgență nr.57/2019 privind Codul Administrativ:

(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

  1. a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. d) are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
  6. f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice –( conform anuntului de concurs);
  7. g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)

g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

  1. h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  2. i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în

executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

  1. j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  2. k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  3. l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin.

(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

  • Condiții specifice :

consilier clasa I grad superior

 studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

domeniul de studiu :științe inginerești (domeniul fundamental ),științe sociale (domeniul fundamental),științe economice (ramura de știință)

  • minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice

Cerințe specifice :

  • certificat de competențe profesionale obținut în condițiile stabilite prin metodologia emisă de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență-conform art.13 alin.(6) din Legea nr.481 din 8 noiembrie 2004 privind protecția civilă ,republicată cu modificările ulterioare.

Bibliografie/Tematica

        Bibliografie obligatorie:

1.O.U.G. nr. 57/2019– privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare-

  • partea I,
  • partea a II – a, titlul I şi titlul II,
  • partea a IV – a, titlul I
  • partea a VI – a, titlul I şi titlul II

Tematica: Reglementări privind Codul administrativ:

  • partea I
  • partea a II – a, titlul I şi titlul II,
  • partea a IV – a, titlul I
  • partea a VI – a, titlul I şi titlul II

2.Constituția României, republicată;

Tematica: privind Constituția României,

3.O.G. nr. 137/2000- privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: Reglementări privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată,

4.Legea nr. 202/2002– privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: Reglementări privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,

        Bibliografie specifică:

1.Legea nr.481/2004-privind protecția civilă

Tematica:reglementări privind protecția civilă

 

2.Legea nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă

Tematica:reglementări privind securitatea și sănătatea în muncă

 

3.Legea nr.307/2006-privind apărarea împotriva incendiilor

Tematica:reglementări privind apărarea împotriva incendiilor

 

4.Oug nr.21/2004 privind sistemul național de management al situațiilor de urgență

Tematica:reglementări privind sistemul național de management al situațiilor de urgență

 

5.OMAI nr.163/2007 privind aprobarea normelor generale de apărare împotriva incendiilor

Tematica :reglementări privind aprobarea normelor generale de apărare împotriva incendiilor

 

6.Ordin nr.180/2022 normele metodologice privind avizarea și autorizarea de securitate la incendiu

Tematica:reglementari privind normele metodologice privind avizarea și autorizarea de securitate la incendiu

 

    Bibliografia are in vedere actele normative cu toate modificarile si completarile aduse ulterior publicarii lor.

Conținutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

         Pentru concursul de recrutare organizat pentru funcţia publică de execuţie, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art.94 din OUG nr.121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ:

  1. a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
  2. b) copia cărţii de identitate;
  3. c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  5. e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  6. f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  7. g) cazierul judiciar;
  8. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere,sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului

administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

 

Modalitatea de înscriere la concurs

     Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail :contact@municipiulbeius.ro

Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail contact@municipiulbeius.ro după terminarea programului de lucru al Primăriei municipiului Beiuș, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

 identificarea şi gestionarea tipurilor de riscuri generatoare de dezastre naturale şi tehnologice de pe teritoriul Municipiului Beius;

  • culegerea, prelucrarea, stocarea, studierea şi analizarea datelor şi informaţiilor referitoare la situaţiile de urgenţă;
  • informarea şi pregătirea preventivă a populaţiei cu privire la pericolele la care este expusă, măsurile de autoprotecţie ce trebuie îndeplinite, mijloacele de protecţie puse la dispoziţie, obligaţiile ce îi revin şi modul de acţiune pe timpul situaţiei de urgenţă;
  • organizarea şi asigurarea stării de operativitate şi a capacităţii de intervenţie optime a serviciilor pentru situaţii de urgenţă şi a celorlalte organisme specializate cu atribuţii în domeniu;
  • înştiinţarea autorităţilor publice şi alarmarea populaţiei în situaţiile de urgenţă;
  • organizarea pregătirii pentru protecţia populaţiei, a bunurilor materiale, a valorilor culturale şi arhivistice,precum şi a mediului împotriva efectelor dezastrelor şi ale conflictelor armate;
  • luarea măsurilor pentru asigurarea condiţiilor minime de supravieţuire a populaţiei în situaţii de urgenţă sau de conflict armat;
  • organizarea şi executarea intervenţiei operative pentru reducerea pierderilor de vieţi omeneşti, limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiilor de urgenţă civilă şi pentru reabilitarea utilităţilor publice afectate;
  • limitarea şi înlăturarea efectelor dezastrelor şi a efectelor atacurilor din aer pe timpul conflictelor armate;
  • întocmirea planurilor operative, de pregătire şi planificare a exerciţiilor de specialitate;
  • propunerea fondurile necesare realizării măsurilor de protecţie civilă;
  • participarea la exerciţiile, aplicaţiile şi activităţile de pregătire privind protecţia civilă;
  • coordonarea activităţilor serviciilor de urgenţă voluntare;
  • întocmirea planurilor de cooperare cu instituţiile cu responsabilităţi în domeniul situaţiilor de urgenţă şi organismele nonguvernamentale;
  • realizarea, întreţinerea şi funcţionarea legăturilor şi mijloacelor de înştiinţare şi alarmare în situaţii de urgenţă;
  • organizarea unor acţiuni pentru pregătirea populaţiei pentru situaţiile de urgenţă;
  • acordarea asistenţei tehnice şi sprijinului pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă;
  • exercitarea controlului aplicării măsurilor de protecţie civilă în plan local la operatorii economici subordonaţi;
  • coordonarea evacuării populaţiei din zonele afectate de situaţiile de urgenţă;
  • stabilirea măsurilor necesare pentru asigurarea hrănirii, a cazării şi a alimentării cu energie şi apă a populaţiei evacuate;
  • asigurarea măsurilor pentru asigurarea ordinii publice în zonele sinistrate;
  • gestionarea, depozitarea, întreţinerea şi conservarea tehnicii, aparaturii şi materialelor de protecţie civilă, prin serviciile de specialitate subordonate;

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

Adesa de corespondenă: Primăria municipiului Beiuș, Piata Samuil Vulcan nr.14

tel. 0259321935 ,fax.0259321273

email: contact@municipiulbeius.ro

 

Persoane de contact:

  1. Daniela CODREAN – Consilier Compartiment Resurse Umane,Salarizare
  2. Elena VESA – Consilier Compartiment Resurse Umane,Salarizare

adeverinta-model-concurs-

formular înscriere-model-concurs-

ERATA

Anunț verificare eligibilitate candidati

Barem varianta 1

Anunt rezultat proba scrisa

Anunț rezultat proba interviu

Anunt rezultate finale