ANUNȚ -Concurs de promovare pentru ocuparea unei funcții publice de conducere vacante – Șef serviciu grad II-Poliția Locală -UAT Beiuș

Nr.12243 din 07.11.2024                                        Data publicării anunțului 07.11.2024

                                                

                                               A N U N Ţ

         Primăria municipiului Beiuș,județul Bihor, publică anunțul privind organizarea concursului de promovare pentru ocuparea unei funcţii publice de conducere vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(2) lit.a) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ

 

Funcția publică :

 Sef serviciu grad IIPolitia Locală -UAT Beiuș funcție publică cu durată normală a timpului de muncă, 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

Probele concursului :

-Proba scrisă: 10.12.2024 , ora 1100–  sediul Primăriei municipiului Beiuș, strada Samuil Vulcan nr.14

-Interviul: Data și ora interviului se vor afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise (interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise)

 Dosarele de înscriere la concurs se depun,în perioada : 07.11.2024-26.11.2024 , inclusiv, la sediul Primăriei municipiului Beiuș – strada Samuil Vulcan nr.14, Compartiment Resurse umane,salarizare, et. I,interval orar 8-15

Perioada de verificare a eligibilității candidaților: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioada de depunere a contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor.

Perioada de soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Locul de desfăşurare a  concursului: sediul Primăriei municipiului Beiuș, strada Samuil Vulcan nr.14

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

 Condiţii de participare: 

Funcția publică –Sef serviciu-

 – studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă

– studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023;

– să fie numiți într-o funcție publică de clasa I;

– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii

– vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani

Cerințe specifice :

– aviz psihologic port armă valabil sau permis port armă valabil

– permis conducere categoria B-dovedit prin documente

Bibliografie/Tematica

       Bibliografie obligatorie:

1.O.U.G. nr. 57/2019– privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare-

  • partea I,
  • partea a II – a, titlul I şi titlul II,
  • partea a IV – a, titlul I
  • partea a VI – a, titlul I şi titlul II

Tematica: Reglementări privind Codul administrativ:

  • partea I
  • partea a II – a, titlul I şi titlul II,
  • partea a IV – a, titlul I
  • partea a VI – a, titlul I şi titlul II

2.Constituția României, republicată;

Tematica: privind Constituția României,

3.O.G. nr. 137/2000- privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: Reglementări privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată,

4.Legea nr. 202/2002– privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica: Reglementări privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,

        Bibliografie specifică:

  1. Legea nr. 155/2010 a Poliției locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: Reglementari privind Legea nr. 155/2010 a Poliției locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a poliției locale;

Tematica: Reglementari privind H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a poliției locale;

  1. O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: Reglementari privind O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificărileși completările ulterioare

 Bibliografia are in vedere actele normative cu toate modificarile si completarile aduse ulterior publicarii lor.

  Conținutul dosarului de concurs și modalitatea de înscriere la concurs

        Potrivit dispozițiilor art. 189 alin. (1) din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare raportat la prevederile art. XV din OUG nr. 121/2023, în vederea participării la concursul de promovare, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei publice organizatoare, candidaţii depun dosarul de concurs sau îl comunică în format electronic pe adresa de e-mail prevăzută la art. 175 alin. (2) din același act normativ, care conţine în mod obligatoriu:

  1. a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 pct. I din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
  2. b) curriculum vitae, modelul comun european;
  3. c) copia cărţii de identitate;
  4. d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, după caz;
  5. e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
  7. g) cazierul administrativ;
  8. h) dovada obţinerii numărului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare,seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii, sau a urmării unei forme de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate. Prevederile art.146 din Anexa nr. 10 la OUG. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare se aplică în mod corespunzător.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. f) este prevăzut la art. 137 lit. e).        Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor potrivit alin. (1), documentul prevăzut la alin. (1) lit. g) se solicită Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare, potrivit prevederilor art.496 alin. (2) şi (3) lit. c) din prezentul cod.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de

depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

   Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:

 Răspunde de întreaga activitate a Poliţiei Locale Beiuș sub aspectul îndeplinirii sarcinilor şi misiunilor încredinţate, asigurării liniştii şi ordinii publice cât şi pentru creşterea eficienţei pazei obiectivelor, a bunurilor de interes public şi privat stabilite de Consiliul Local al Municipiului Beiuș, în condiţiile legii.

  • asigură continuitatea conducerii în zilele nelucrătoare ori sărbători legale conform planificării în serviciu stabilite prin Buletinul Posturilor.
  • emite note interne, adrese, aprobă referate, aprobă planuri de măsuri/planuri de acţiune cu caracter obligatoriu pentru întreg personalul din subordine.
  • analizează contribuţia efectivelor din subordine la îndeplinirea indicatorilor de performanţă.
  • organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către personalul din subordine.
  • asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către întregul personal a prevederilor legale;
  • organizează, planifică şi conduce întreaga activitate a poliţiei locale;
  • întreprinde măsurile necesare pentru încadrarea cu personal corespunzător;
  • răspunde de pregătirea profesională continuă a personalului din subordine;
  • aprobă planurile de pază întocmite pentru obiectivele din competenţă;
  • studiază şi propune unităţilor beneficiare de pază introducerea amenajărilor tehnice şi a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei;
  • analizează trimestrial activitatea poliţiei locale şi indicatorii de performanţă stabiliţi de comisia locală de ordine publică;
  • asigură informarea operativă a consiliului local a municipiului Beiuș, a structurii teritoriale corespunzătoare a Poliţiei muncipiului Beiuș, precum şi a Jandarmeriei Române despre evenimentele deosebite ce au avut loc în cadrul activităţii poliţiei locale;
  • propune primarului adoptarea de măsuri pentru eficientizarea activităţii;
  • asigură măsurile pentru rezolvarea operativă a cererilor, a sesizărilor şi a reclamaţiilor cetăţenilor, în conformitate cu prevederile legale;
  • organizează şi participă la audienţele cu cetăţenii;
  • întocmeşte sau aprobă aprecierile de serviciu ale personalului, potrivit competenţei;
  • coordonează activitatea de evidenţă, aprovizionare, de repartizare, de întreţinere şi de păstrare, în condiţii de siguranţă, a armamentului şi a muniţiei din dotare;
  • urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea

şi utilizarea corespunzătoare a acestora raportat la bugetul instituţiei;

  • întreprinde măsuri de aprovizionare şi menţinere în stare de funcţionare a aparaturii de pază şi alarmare,radiocomunicaţii şi a celorlalte amenajări destinate serviciului de pază şi ordine;
  • menţine legătura permanentă cu beneficiarii privind modul în care se desfăşoară activitatea de pază,semnalează neregulile referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale şi propune măsurile necesare pentru creşterea eficienţei pazei;
  • analizează contribuţia funcţionarilor publici din poliţia locală la menţinerea ordinii şi liniştii publice, la constatarea contravenţiilor în domeniile prevăzute de lege şi ia măsuri de organizare şi îmbunătăţire a
  • organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului în care sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către funcţionarii publici din poliţia locală;
  • organizează sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite;
  • organizează activităţile de protecţie a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor;
  • îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.
  • asigură ordinea şi disciplina în rândul personalului, având dreptul să propună acordarea de recompense şi aplicarea de sancţiuni în condiţiile legii;
  • organizează testările periodice pe linie profesională, pentru personalul de execuţie, cu funcţii specifice de poliţist local;
  • colaborează cu Compartimentul Resurse Umane în vederea întocmirii pontajelor personalului din subordine;
  • comunică Compartimentului Resurse Umane planificarea serviciilor lunare şi modificările impuse de situaţia operativă concretă precum şi de dinamica resurselor umane în vederea întocmirii zilnice a Buletinului Posturilor;
  • verifică şi aprobă Buletinul Posturilor pentru personalul din subordine.

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

Adesa de corespondenă: Primăria municipiului Beiuș, Piata Samuil Vulcan nr.14

tel. 0259321935 ,fax.0259321273

email: contact@municipiulbeius.ro

 

Persoane de contact:

  1. Daniela CODREAN – Consilier Compartiment Resurse Umane,Salarizare
  2. Elena VESA – Consilier Compartiment Resurse Umane,Salarizare

Formular-inscriere-concurs-functie-publica-FORMAT-EDITABIL-6

adeverinta-model-concurs-2

Anunț verificare eligibilitate candidati (1)